hakanspangnewlife.blogg.se

This is a blog about my experience doing a Gastric Band surgery.

5 day's of 1000kcal diet

Publicerad 2014-08-05 16:49:00 i Allmänt,

 
So far I must say it works well!!
 
I was struggling the first days I was hungry in the afternoon, but i then swopped my meals had my dinner meal (more food) at lunch and my lunch meal at dinner...perfect!!!
 
Im glad im off this week from work as I feel much more tired when having this very low calorie diet, which I was told will happened.
 
I must admit that when I'm out walking at pass a coffee shop I got really tempted...but so far NO NO just a coffee!
 
Today the hospital emailed me and asked me to call them. The surgery is in Birmingham at Dolan Park Hospital. I have therefore ordered transportation via the hospital and the driver will collect me on Friday 4.30 AM (huuuhhh thats early!!)
 
Instructions for Friday is:
 
  • No eating after Thursday midnight
  • No water (drinking) after 5.AM
 
On arrival to the hospital (i think the drive will take little bit over an hour or so) I will check in and then later on met the surgeon and get a time slot and the procedure explained for me.
 
Only 2 days left and I actually start getting a little bit nervous (which for everyone who has done a surgery know is normal)
 
@@@@@@@@
 

Hittills måste jag säga att det  allt går bra!

Jag kämpade de första dagarna med att jag var hungrig på eftermiddagen, men då böt jag tog min middags måltid (mer mat) vid lunch och min lunch måltid på middag ... perfekt!

Glad jag är ledig denna vecka från jobbet,  jag känner mer trött med detta mycket lågt kaloriintag, information som jag fick i början skulle hände.

Jag måste erkänna att när jag ute och passera ett kafé blir fick  frestad ... men hittills NEJ NEJ bara en kopp kaffe!

Idag emailade sjukhuset mig och bad mig kontakta dem. Operationen är i Birmingham på Dolan Park Hospital. Jag har därför beställt transporten via sjukhuset och föraren kommer att hämta mig på Fredag 04:30 (huuuhhh vad tidigt!)

Instruktioner för Fredag är:

  • Inget ätande efter Torsdag midnatt 
  • Inget vatten (drickande) efter 5.AM

Vid ankomsten till sjukhuset (jag tror bilresan tar lite över en timme eller så) kommer jag att checka in och sedan senare träffade kirurgen och få en operationstid och förfarandet förklarat för mig.

Bara 2 dagar kvar och jag börjar faktiskt bli lite nervös (alla som har gjort en operation vet är normalt)

 
 

Kommentarer

Postat av: Rachael Finn

Publicerad 2014-08-05 17:26:35

Best of luck, Hakan!

Rach

Postat av: Kontorshäxan

Publicerad 2014-08-05 17:57:39

Det kommer att gå fint Håkan! 😊

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-05 19:39:32

Det här fixar du! 👍 Ett tips: nästa gång vi pratar, ha träningskläderna på!! Är som ett eller två gympapass! 😜 Man känner sig nöjd o glad! 😅 Krampåre

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-05 19:39:34

Det här fixar du! 👍 Ett tips: nästa gång vi pratar, ha träningskläderna på!! Är som ett eller två gympapass! 😜 Man känner sig nöjd o glad! 😅 Krampåre

Postat av: Marie Sandell

Publicerad 2014-08-05 19:47:25

Hallå igen! Du förstod kanske att det var jag o gjorde som Stina 😜 o upprepade mig! Bättre en gång förmycket.......

Postat av: Annika Soulcityguide

Publicerad 2014-08-05 20:21:31

Ser väldigt gott ut på tallriken! Sköt om dig nu Håkan, tänker på dig :)
Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-06 09:23:59

:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela