hakanspangnewlife.blogg.se

This is a blog about my experience doing a Gastric Band surgery.

Last day with Liquid food

Publicerad 2014-08-22 16:11:00 i Allmänt,

 
 
 
Two weeks have now gone since surgery and I have so far been living on liquid food. It has actuall gone very well. I feel ok and not suffered anything! I don't think thou that I could live to long on only liquid food...
The picture is what I have been eating per day (Drinking).
 
 
 
From Saturday I will start eating soft food, which could be:
 
  • Scrambled egg
  • Fresh Tuna
  • Salmon
  • Mashed potatoes
  • Mince meat sauce
 
I'm looking forward to it!!
 
This week I had my first phone meeting with the nutritian, and I received some really good advice about soft food!
 
She explained for me that the band is actually loose at the moment and it will be strengten on my adjustment meeting the 13th September.
 
The scars look really good and the last plaster fell off today!
 
The stitches are inside the body and the scars has been glued and then taped (amazing what they can do!)
 
As it is Friday I have checked my weight!
 
Last week I lost 1.1 Kg and total 8.7 Kg. Im so pleased with myself!
 
 
 
 

Två veckor har nu gått sedan operationen och jag har hittills levt på flytande föda. Det har faktiskt gått mycket bra. Jag känner mig ok och inte lidit något! Jag tror dock inte jag skulle kunna leva enbart flytande föda ...
Bilden är vad har ätit per dag (dricker).



Från Lördag kommer jag att börja äta mjuk mat, vilket skulle kunna vara: 

äggrör
Färsk tonfisk
Lax
Potatismos
Köttfärsfärsås  

Jag ser fram emot det !!

Den här veckan hade jag min första telefon möte med nutritian, och jag fick några riktigt bra råd om mjuk mat!
Hon förklarade för mig att bandet faktiskt är löst just nu och det kommer att dra ihop det på mitt möte den 13 september.

Ärren ser riktigt bra ut och det sista plåstret föll av idag!
Stygnen är inne i kroppen och ärren har limmats och sedan tejpade (fantastiskt vad de kan göra!)

Eftersom det är Fredag har jag kontrollerat min vikt!

Förra veckan förlorade jag 1,1 kg och totalt 8,7 kg. Jag är så stolt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-22 16:12:10

ha en super bra fredag! :D

Postat av: Kontorshäxan

Publicerad 2014-08-23 00:21:21

Vad roligt att du mår bra och att du kämpar på! Kram!

Postat av: Marie Sandell

Publicerad 2014-08-23 02:34:52

Kämpa på kompis! 😘

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-23 07:41:49

Härligt för dig Håkan kram från Veronica

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-23 07:41:49

Härligt för dig Håkan kram från Veronica

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-23 07:41:50

Härligt för dig Håkan kram från Veronica

Postat av: Sara

Publicerad 2014-08-23 09:15:23

Har du fått äta äpple? Jag antar att det är rätt tufft att inte få tugga på nåt ... Du är jätte duktig Håkan.
Kram Sara

Svar: HejNej jag får inte äta äpple ännu det skulle bara symbolisera fruktjuice 😊
hakanspangnewlife.blogg.se

Postat av: Sara

Publicerad 2014-08-25 07:28:15

...tänkte väl... men det där äpplet kan ju inte vara alltför långt bort i tiden ;0)

Postat av: Line

Publicerad 2014-08-27 23:48:17

Duktigt, imponerad är jag. Men hur drar de åt bandet, antar ju att det sitter på insidan, men jag får liksom inte ihop det, hur det görs i praktiken. Måste du äta långsamt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela