hakanspangnewlife.blogg.se

This is a blog about my experience doing a Gastric Band surgery.

One week since surgery!

Publicerad 2014-08-15 10:32:00 i Allmänt,

 
The first week after surgery has gone excellent!! There has been no issues!
 
I have now got an appointment for my first band adjustment. Saturday 13th September. Looking forward to it!
 
On Wednesday this week I had my first proper shower after surgery! Was so so nice!!! I still have 2 plasters left over my scar, 3 of them fell off during my long shower and according the the hospital the other two will fell of during the next coming showers, the scar looks ok, tiny tiny.
 
This week I met a friend for a lunch at a restaurang, my first thought was OMG how will this go! No problem I explained for the waiter that I just can eat clear soups and they didn't have anyones one the meny so I just asked for a bowl of hot water and used my emergency instant soup I had in my pocket, the restaurang was happy with this and had no comments! Thanks Jamie Oliver - Italian!
 
Every Friday I'm checking my weight and compares it with the start weight I had Friday 2 weeks ago when I started the 1000Kcal diet! So far I have lost 7,6 kg. I'm so so happy!!!
 
When you are eating so much soup like I'm doing and due to the surgery the body is creating a lot of gas in your belly, this make your left shoulder hurt - my driver home from hospital explained for me that this is normal and gave me an advice - drink a cup of peppermint tea or a glass of peppermint cordial and the problem will be sorted. As i don't fancy tea I bought peppermint cordial, I was not really sure if this would help but believe me it helps!!!
 
 
Första veckan efter operationen har gått utmärkt !! Det har inte varit några problem!
 
Jag har nu fått en tid för min första band justering. Lördag 13 September. Ser fram emot det!
 
På onsdag den här veckan hade jag min första ordentlig dusch efter operationen! Var så så trevligt !!! Jag har fortfarande 2 plåster kvar mina ärr, 3 av dem föll av under min långa dusch och enligt sjukhuset de andra två kommer att falla av under de nästkommande duschar, ärren ser ok, små.
 
Denna veckan träffade jag en kompis för lunch på en restaurang, min första tanke var, OMG hur kommer detta gå!! Inga problem Jag berättade för servitören att jag bara kan äta klara soppor och de hade inte några på menyn så jag bad om en skål med varmt vatten och använde min akuta pulver soppa jag hade i fickan, restaurangen var ok med det och hade ingen synpunkt! Tack Jamie Oliver - italienska!
 
Varje Fredag kontrollerar jag min vikt och jämför den med startvikten jag hade Fredag 2 veckor sedan när jag började 1000Kcal dieten! Hittills har jag förlorat 7,6 kg Jag är så så glad !!!
 
När du äter så mycket soppa som jag gör och på grund av operationen skapar kroppen mycket gaser i magen, det gör ont i vänstra axeln - min chaufför hem från sjukhuset förklarade att det är normalt och gav mig ett råd - drick en kopp pepparmints te eller ett glas pepparmints saft och problemet kommer att ordnas. Eftersom jag inte dricker te köpte jag pepparmints saft, jag var inte riktigt säker på om det skulle hjälpa, men tro mig det hjälper !!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-15 13:51:19

Härligt Håkan. Kämpa vidare :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-15 13:51:38

Härligt Håkan. Kämpa vidare :-)

Postat av: Daniel

Publicerad 2014-08-15 22:53:59

Otroligt bra!!

Postat av: Marie Sandell

Publicerad 2014-08-17 00:15:15

👍 Härligt! Bra jobbat!

Postat av: Marie Sandell

Publicerad 2014-08-17 00:15:15

👍 Härligt! Bra jobbat!

Postat av: Stefan

Publicerad 2014-08-17 19:09:05

Kämpa på - eller man kanske inte behöver kämpa om man har ett "band", eller...

Kollar bloggen dagligen för uppdateringar!

Postat av: Lena aka Kontorshäxan

Publicerad 2014-08-18 20:08:02

Härligt att det går bra!👍 Det var väldigt roligt att träffa dig i London. Jamie Oliver öppnar en italiensk restaurang i Stockholm i oktober - då ska vi dit! 🍝 Sköt om dig och fortsätt med din positiva inställning! 😊 Själv tappade jag 1,2 kg i London - det var nog allt promenerande... 😉

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela