hakanspangnewlife.blogg.se

This is a blog about my experience doing a Gastric Band surgery.

Happy Days!!!

Publicerad 2014-12-22 01:15:00 i Allmänt,

 
 
 
In the beginning of my journey I promised myself not to buy any new clothes until after Christmas......I couldn't resist!!
 
Yesterday I bought some new trousers and can you beleive, I bought a size 6 inches smaller then before!!! 
 
Weightloss is going fine, so far lost 24 kg nearly half of my goal!!! In 5 months!! I'm really proud of myself!!
 
I had my monthly phone meeting today with the dietician and she was very happy as well!! I will not do any band adjustment in January I will wait till February and see if I need another one. 
 
What I archived with my last adjustment is that I don't need to eat anything between meals, before I had a fruit or a yougurt. If I made another adjustment the only thing would be that I eat less then now, but honestly I need some food!!! As my weightloss so far gone very well I think its a good decision to wait with an adjustment.
 
Merry Christmas to all of you!!
 
 
 
 
 

I början av min resa lovade jag mig själv att inte köpa några nya kläder förrän efter jul ...... Jag kunde inte motstå !!

Igår köpte jag några nya byxor och trot eller ej, jag köpte storlek 6 tum mindre än tidigare !!!

Viktminskningen går bra, upp till nu har jag gått ner 24 kg nästan hälften av mitt mål !!! På fem månader !! Jag är verkligen stolt över mig själv !!

Jag hadde mitt månatliga telefonmötet idag med dietisten och även hon var mycket glad!! Jag kommer inte att göra något band justering i Januari, jag kommer att vänta till Februari och se om jag behöver en till.

Vad jag uppnått med min senaste justeringen är att jag inte behöver äta något mellan måltiderna, innan hade jag en frukt eller en yougurt. Om jag gjorde ytterligare en justering skulle det enda jag uppnår vara att jag äter mindre än nu, men ärligt talat jag behöver lite mat !!! Eftersom mon viktminskning hittills gått mycket bra tror jag det ett bra beslut att vänta med en justering.

God jul till er alla !!

 

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-22 07:33:14

Bra jobbat Håkan, ser riktigt bra ut :-) God jul

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-23 07:51:45

Ha en bra jul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela